توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی شدید در «کریات شمونه» پس از حمله موشکی حزب الله + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۵۵ موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی + فیلم پایان فرایند رأی‌گیری دومین مرحله دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و آغاز شمارش آرا + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی از تعدادی شعب اخذ رأی در مشهد از ناگفته‌های پرونده نیکا شاکرمی تا افشای پیامک‌های خانوادگی ایروانی: اقدامات رژیم اسراییل در تضاد با ارزش‌های بنیادی سازمان ملل است تصویب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس: یک اسیر اسرائیلی درحال خودکشی را نجات دادیم مدارس استان تهران فردا شنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل نیست انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد + ویدیو رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در روند برگزاری دور دوم انتخابات نداشته‌‌ایم + فیلم جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ایران در عملیات وعده صادق، ناتوانی گنبد آهنین را به رخ جهانیان کشید مشارکت حداکثری مردم مشهد در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرماندار مشهد: تمدید انتخابات از طریق اطلاعیه وزارت کشور اعلام خواهد شد | اعلام تعطیلی مدارس بعد از پایان رای‌گیری + فیلم رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت آمادگی دارد انتخابات بعدی، الکترونیکی برگزار شود آیا مدارس فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟
سرخط خبرها

تایید مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان | ردصلاحیت رشیدی کوچی هیچ ارتباطی با موضوع پیگیری واردات خودرو ندارد + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۱۳۷۸
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
  • ۱
تایید مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان | ردصلاحیت رشیدی کوچی هیچ ارتباطی با موضوع پیگیری واردات خودرو ندارد + فیلم
سخنگوی شورای نگهبان گفت: موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده درنظر گرفته شده بود که این موضوع از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران درخصوص پایان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور گفت: براساس اصلاحیه قانون آیین نامه داخلی مجلس قانون بودجه از امسال به صورت دو بخشی تنظیم می‌شود یعنی ابتدا احکام بررسی و مصوب می‌شود در صورت تایید و تبدیل شدن به قانون براساس آن در بخش دوم جداول و ارقام بررسی خواهند شد.

وی افزود: باتوجه به جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری جلسات فشرده داشتیم، اما تلاش کردیم هر دو رسالت با دقت انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: یکی از نکات کلی ما راجع به جداول کلی بودجه که براساس ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی به ضمیمه باید ارسال می‌شد که ما این جداول کلی را نداشتیم ایراد اصل ۵۲ را نسبت به لایحه داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته کلی دوم این است که برای ما مهم است میان منابع و مصارف تراز وجود داشته باشد، بالاخره منابعی مدنظر است و تعهداتی وجود دارد که این‌ها باید تراز باشند. درخصوص تعدیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی یا بودجه دفاعی، درخصوص افزایش بعضی از مزایا یا درخصوص بودجه برخی وزارتخانه‌ها ما نسبت به اصل موضوع نکته‌ای نداریم به شرط اینکه منابع تأمین شود، در صورت درنظر گرفتن منابع ما درخصوص اصل موضوع مساله‌ای نداریم.

طحان نظیف گفت: نکته دیگر این بود که در جای جای متن لایحه بودجه به برنامه هفتم توسعه ارجاع داده شده بود، از آنجا که برنامه هفتم هنوز به تصویب نرسیده و نهایی نشده است برای ما مبهم بود که نسبت به متن غیرن‌هایی ارجاع داده شده است.

وی گفت: در بند س تبصره ۶ موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشتیم که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده درنظر گرفته شده بود که این موضوع خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

طحان نظیف درباره ادعای یکی از داوطلبان ردصلاحیت شده درخصوص تقاضای دریافت مبلغ نقدی، غیرنقدی با ارزی برای تایید صلاحیت، گفت: ساحت شورای نگهبان و اعضای آن از این ادعا‌ها مبرا است، ما تا الان یک مورد نسبت به اعضاء که هیچ، نسبت به کارکنان هم نداشتیم که کسی مدعی چنین موضوعاتی باشند و اگر موردی باشد ما با جدیت پیگیری می‌کنیم. ما با خود ایشان هم تماس گرفتیم که اسم این دلال‌ها را پیگیری کنیم و تاکنون موفق به ارتباط نشده‌ایم، واقعا کسانی که موارد و موضوعاتی برای آن‌ها وجود دارد و خودشان هم مطلع هستند درست نیست که چنین ادعا‌هایی را مطرح می‌کنند.

وی همچنین درباره ردصلاحیت نماینده مرودشت و اینکه گفته شده این ردصلاحیت به دلیل انتقاد به دولت بوده است، گفت: ردصلاحیت رشیدی کوچی هیچ ارتباطی با موضوع پیگیری واردات خودرو ندارد یا طرح صیانت که هنوز به جایی نرسیده ندارد، خود ایشان در جلسه‌ای که حضور یافتند موارد به اطلاع ایشان رسید و پذیرفتند، اما بعد در مصاحبه‌ای که انجام داشتند یک تعریضی داشتند که شاید کمی نسبت به این موضوع مرتبط می‌شد، بنده با ایشان تماس گرفتم و یادآور شدم که موارد به اطلاع شما رسیده و شما هم پذیرفتید که ایشان هم پذیرفتند و گفتند اصلاح می‌کنم.

وی با اشاره به سایر مصوبات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: همچنین در جلسات شورا، افزایش وام ازدواج به ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومان تایید شد. علاوه بر این ۳۰۰ همت برای تسهیلات ازدواج، فرزند آوری و ودیعه و ساخت مسکن به تأیید شورای نگهبان رسید و نیز معافیت مالیاتی درآمد‌های کسب و کار‌های اینترنتی اشخاص حقیقی در سکو‌های داخلی تأیید شد.

طحان نظیف ادامه داد: البته نسبت به میزان ارز تخصیص یافته به کالا‌های اساسی ابهام وجود داشت که باید تعیین تکلیف شود. مالیات بر زمین‌ها و خانه‌های با ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال، از سوی شورای نگهبان به تأیید رسید

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال، از سوی شورای نگهبان به تأیید رسید.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی درباره اعلام برخی از فقهای شورای نگهبان به داوطلبان انتخابات شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت به شرط تغییر حوزه انتخابیه تاکید کرد: این موضوع ادعا است؛ درباره این انتخابات نیز مهلتی برای اعتراض به نظر شورای نگهبان تعیین شد که برخی از اعتراضات پذیرفته شد و نتیجه آن بصورت قطعی و نهایی اعلام شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
FH750
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
0
0
شهرآرا
الان این سخنگو در باره ی افزایش حقوق بازنشسته حرف حرف زد ؟؟؟
یا درباره ی وام ازدواج ؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->